Пошук

ЗВІТ ХОРОШІВСЬКОГО СЕЛИЩНОГО ГОЛОВИ ВОЛОДИМИРА СТОЛЯРЧУКА ПРО РОБОТУ ВИКОНАВЧИХ ОРГАНІВ ХОРОШІВСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ ЗА 2023 РІК

Дата: 18.03.2024 13:23
Кількість переглядів: 74

ЗВІТ

ХОРОШІВСЬКОГО СЕЛИЩНОГО ГОЛОВИ

ВОЛОДИМИРА СТОЛЯРЧУКА ПРО РОБОТУ ВИКОНАВЧИХ ОРГАНІВ ХОРОШІВСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ

ЗА 2023 РІК

Відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» звітую про пророблену роботу протягом 2023 року.

Селищна рада як колегіальний орган, представляє спільні інтереси територіальної громади селища та старостинських округів.

Хорошівська селищна рада, її виконавчий апарат працюють у правовому полі відповідно до Конституції України, Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про статус депутатів місцевих рад», «Про звернення громадян», чітко дотримуючись повноважень та норм, що передбачені діючим законодавством та прийнятим Регламентом селищної ради дев`ятого скликання.

 

РОБОТА РАДИ, ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДОКУМЕНТООБІГУ У ВИКОНАВЧИХ ОРГАНАХ

За 2023 рік проведено 7 пленарних засідань сесії, прийнято 466 рішень. Основні питання, які виносилися на розгляд сесії – формування селищного бюджету, фінансова допомога ЗСУ, передача в оренду приміщень, земельні питання, надання матеріальної допомоги пораненим військовослужбовцям, онкохворим та ін. Всі питання попередньо розглядалися на постійних комісіях селищної ради, за звітний період проведено 19 засідань. Для підготовки проектів рішень постійно залучаються депутати, члени виконавчого комітету селищної ради, громадські організації.

За звітний період:

- на особистому прийомі у селищного голови прийнято 103 особи;

- прийнято 77 розпоряджень селищного голови із основної діяльності;

- опрацьовано 896 звернень громадян;

- зареєстровано та опрацьовано 911 вхідних документів, з них 567 розпорядчих документів місцевих органів влади, 344 документи вищих органів влади;

- зареєстровано 1500 вихідних документів;

- підготовлено та зареєстровано 33 характеристики;

- видано 1365 довідок різного характеру;

- видано 530 актів обстеження матеріально-побутових умов проживання.

Було підготовлено та проведено 17 засідань виконавчого комітету, на яких було прийнято 231 рішення.

Протягом звітного періоду проведено 6 засідань адміністративних комісій, на яких приймались рішення про притягнення до адміністративної відповідальності.

До Архівної установ селищної ради за 2023 рік надійшло 490 заяв від громадян, 12 звернень від юридичних осіб та видано 505 архівних витягів та довідок.

Протягом 2023 року за виконання запитів від громадян та організацій надійшло 14154 грн., які було використано на оплату електронних комунікаційних послуг (інтернет) та заправку картриджів.

БЮДЖЕТ ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ГРОМАДИ


 

Протягом 2023 року до загального фонду бюджету (без врахування міжбюджетних трансфертів) надійшло 77 004,8 тис.грн., що становить 104,7% до планового показника з урахуванням змін або більше на 3 465,1 тис.грн. У порівнянні з 2022 роком надходження більші на 11 104,2 тис.грн.

До спеціального фонду бюджету надійшло (без врахування міжбюджетних трансфертів) 10 888,8 тис.грн., що на 10 411,3 тис.грн. більше у порівнянні з надходженнями у 2022 році.

Протягом 2023 року спостерігається  зростання темпів надходження доходів загального фонду  бюджету громади (без трансфертів), за рахунок погашення податкових зобов’язань минулих періодів, відновлення роботи підприємствами, які були частково призупинені.

Найбільшу питому вагу в структурі надходжень доходів селищного бюджету (без врахування трансфертів) займає податок на доходи фізичних осіб-54,4 відсотка. При плані надходжень на 2023 рік 39 713,7 тис.грн. до бюджету надійшло 41 884,0 тис.грн. податку, виконання складає 105,5 відсотка. Порівняно з 2022 роком надходження збільшились на 958,8 тис.грн. Важливу роль відіграє норматив зарахування ПДФО до бюджету 64 відсотка, підвищення рівня мінімальної заробітної плати та зростання рівня прожиткового мінімуму.

Плановий показник надходжень податку на майно на 2023 рік становив 19 816,0 тис.грн., фактично до селищного бюджету надійшло 20 638,8 тис.грн., що на 822,8 тис.грн. більше запланованого. У структурі надходжень доходів (без врахування трансфертів) зазначений платіж займає 26,8 відсотка. Порівняно з 2022 роком надходження збільшилися на 6 840,9 тис.грн.

Протягом 2023 року єдиного податку при затвердженому показнику з урахуванням змін 9 520,2 тис.грн., до бюджету громади надійшло 9 801,7 тис.грн. Проти аналогічного періоду за 2022 рік надходження більші на 1 034,2 тис.грн., що зумовлено сплатою фізичними особами-підприємцями першої та другої груп заборгованості за 2022 рік.

Внутрішні податки на товари та послуги при уточненому плані з врахуванням змін 3 184,0 тис.грн. фактично надійшло 3 377,1 тис.грн., виконання більше на 193,1 тис.грн. Порівняно з 2022 роком надходження збільшились на 1 849,6 тис.грн.

Окрім того, до бюджету громади надійшло 823,8 тис. грн неподаткових
надходжень, зокрема:

- плати за надання адміністративних послуг -708,4 тис. грн;

- орендної плати за користування цілісним майновим комплексом та іншим
державним майном -61,6 тис. грн;

- державного мита – 7,0 тис. грн;

-інших надходжень -29,4 тис. грн.

Для горизонтального вирівнювання податкоспроможності селищний бюджет отримав з державного бюджету базову дотацію у загальній сумі 35 238,1 тис.грн., що становить 100,0 відсотків річного плану.

Крім цього, з державного бюджету отримано освітню субвенцію на загальну суму 52 840,5 тис.грн.

До бюджету громади надійшла субвенція за рахунок залишку коштів субвенції на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами, що утворився на початок бюджетного періоду у сумі 58,8 тис.грн.; субвенція на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету в сумі 149,5 тис.грн.; субвенція на виконання окремих заходів з реалізації соціального проекту «Активні парки –локації здорової України» за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету в сумі 88,3 тис.грн.

Іншої субвенції з місцевих бюджетів надійшло на загальну суму 950,5 тис.грн., в тому числі з обласного бюджету -857,9 тис.грн., з бюджету Новоборівської територіальної громади- 50,0 тис.грн., Барашівської громади-42,6 тис.грн.

До спеціального фонду бюджету селищної територіальної громади надійшла субвенція на здійснення переданих видатків у сфері освіти за рахунок коштів освітньої субвенції в сумі 192,2 тис.грн.; інша субвенція з обласного бюджету в сумі 500,0 тис.грн.

ВИДАТКИ БЮДЖЕТУ

 

У період воєнного стану для забезпечення безперебійного функціонування установ бюджетної сфери, комунальних підприємств, фінансування видатків бюджету селищної територіальної громади здійснювалось відповідно до черговості, визначеної постановою КМУ від.

Видатки загального фонду селищного бюджету за 2023 рік становили 159 370,4 тис.грн., в порівнянні з 2022 роком загальний обсяг видатків збільшився на 15 848,1 тис.грн.

 

Найбільшу питому вагу, а саме 64,9 відсотка, з усіх видатків загального фонду становлять видатки на утримання установ та проведення заходів по галузі «Освіта», на яку спрямовано кошти у сумі 103 409,7 тис.грн. Видатки по галузі «Охорона здоров’я» здійснено в обсязі 6 047,7 тис.грн., по галузі «Соціальний захист та соціальне забезпечення» -5 027,1 тис.грн., по галузі «Культура і мистецтво»-9 761,1 тис.грн., по галузі «Фізична культура культура і спорт»-2 195,3 тис.грн. Для забезпечення функціонування органів місцевого самоврядування спрямовано кошти на загальну суму 20 609,4 тис.грн.

 

Кошти селищного бюджету у першу чергу спрямовувались на заробітну плату з нарахуваннями, енергоносії, інші соціальні виплати, що віднесені до захищених видатків бюджету.

 

На виплату заробітної плати з нарахуваннями витрачено 117 218,6 тис.грн., що на 877,9 тис.грн. більше відповідного показника 2022 року.

 

На придбання продуктів харчування спрямовано 2 392,2 тис.грн., що на 1 357,9 тис.грн. більше, ніж у 2022 році.

 

На оплату комунальних послуг та енергоносіїв направлено 12 236,1 тис.грн., що на 308,5 тис.грн. більше, ніж у 2022 році.

 

На окремі заходи з реалізації державних (регіональних) програм витрачено 17 429,3 тис.грн. На субсидії та поточні трансферти підприємствам (установам і організаціям) з урахуванням видатків на утримання закладів охорони здоров’я по КЕКВ 2610 спрямовано 11 930,1 тис.грн, що на 5 608,5 тис.грн. більше, ніж у 2022 році.

 

На проведення капітальних видатків із загального фонду бюджету спрямовано до бюджету розвитку (спеціального фонду) – 4 007,3 тис.грн.

 

По спеціальному фонду бюджету проведено видатків на загальну суму 14 876,2 тис.грн., що на 8 650,5 тис.грн. більше, ніж у 2022 році.

 

На виконання Програми національного спротиву, бюджету Новоборівської селищної територіальної громади, було виділено 500,0 тис.грн. на придбання транспортного засобу типу Пікап Mitsubishi l-200 та оснащення ретранслятором. Для облаштування бомбосховищ в закладах освіти витрачено 250,0 тис.грн.

 

СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИЙ РОЗВИТОК ГРОМАДИ


 

Економічне середовище громади у 2023 році

Станом на 01.01.2023 в Хорошівській громаді було зареєстровано 482 юридичні особи суб’єктів господарювання та 533 фізичних осіб-підприємців (ФОП). Загальна кількість юридичних осіб включає 183 некомерційних (неприбуткових) організацій та 301 юридичну особу, що здійснюють підприємницьку діяльність із метою отримання прибутку. Спостерігається тенденція до суттєвого збільшення кількості як юридичних, так і фізичних осіб-підприємств – приблизно на 10% на рік протягом останніх двох років, що може свідчити про доволі сприятливі умови ведення бізнесу на теренах громади. Серед юридичних осіб за класифікацією ЄС як відповідно до кількості працівників, так і річного доходу, 74 – це мікропідприємства та 15 – малі; середні на території громади відсутні.

Таблиця 1. Динаміка зареєстрованих юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців у Хорошівській громаді, 2021–2023 рр.

 


 

 

01.01.2021

01.01.2022

01.01.2023

Усі суб'єкти ЄДРПОУ, од.:

779

888

1015

Юридичні особи, в т.ч.

392

440

482

юридичні особи – підприємницькі структури (комерційні)

 

 

 

- малі підприємства (до 50 працівників, річний дохід менше еквіваленту 10 млн.євро)

13

13

15

- мікро підприємства (до 10 працівників, річний дохід менше еквіваленту 2 млн.євро)

62

67

74

Фізичні особи-підприємці

387

448

533


 

Таблиця 2. Кількість зареєстрованих юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців у Хорошівській громаді (на 01.01.2023)

 

Загальна кількість, одиниць

Керівниками яких є

чоловіки

Жінки

Кількість

частка,
у % до
загальної
кількості

кількість

частка,
у % до
загальної
кількості

Юридичні особи

482

416

86

66

14

Фізичні особи–
підприємці

533

287

54

246

46


 

Серед юридичних осіб відносна більшість працює в добувній галузі (каміння) – 23%, далі – агросектор 21%, різання, оброблення та оздоблення декоративного та будівельного каменю – 16%, торгівля – 1%. Значна частка у релігійних організацій – 4%. Тобто за галузевою ознакою виділяються три напрями, що зазначені першими, причому два з них пов`язані з видобутком та переробкою каміння (йдеться про матеріали для будівництва, зокрема – оздоблення). Домінуючої галузі немає, хоча економіка громади сильно залежить від зазначених галузей – тут працює майже 40% від зареєстрованих юридичних осіб. Кілька галузей, серед них транспорт, відсутні або майже відсутні.

Сільське господарство

Хорошівська громада має великий потенціал для розвитку сільського господарства. Аграрна галузь громади налічує 88 юридичних осіб, з них 20 фермерські господарства. Основні види діяльності вирощування сільськогосподарських культур та змішане сільське господарство. Найбільша частина суб’єктів зосереджена в вирощуванні зернових культур. З галузей сільського господарства переважає рослинництво, насамперед вирощування зернових: озима пшениця, яра пшениця, ячмінь, кукурудза, вирощування олійних культур соняшник, ріпак озимий та соя. Галузь тваринництва слабо розвинена. Галузь ягідництва теж слабо розвинена.

Серед найбільших сільськогосподарських підприємств, які ведуть діяльність у Хорошівській громаді, такі:

  • ТОВ “Грін-Ленд Славута”, основний вид діяльності – 01.11 Вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур;

  • ТОВ “Пром-Агро”, основний вид діяльності – 01.11 Вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур;

  • ТОВ “Акріс-груп”, основний вид діяльності – 01.11 Вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур;

  • ТОВ “Володарськ Інагро”, основний вид діяльності – 01.11 Вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур;

  • ТОВ “Землі Житомирщини”, основний вид діяльності – 01.11 Вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур;

  • ТОВ “Тріумф Украгро”, основний вид діяльності – 01.11 Вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур;

  • ТОВ “ТВК АГРО”, основний вид діяльності – 01.11 Вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур;

  • ТОВ “НАТ Полісся”, основний вид діяльності – 01.50 Змішане сільське господарство;

  • ТОВ “Жива Нива”, основний вид діяльності – 01.11 Вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур.

Тобто домінує рослинництво, жодне з нині діючих сільгосппідприємств не розглядає інші напрями як пріоритетні. Хоча серед інших видів діяльності є також тваринництво/, ягідництво, садівництво. Тобто за сприятливих обставин вони також можуть отримати розвиток.

Промисловий потенціал громади

Промисловість громади представлена у більшості добувною та переробною галузями – будівельного каміння.

Найбільші промислові підприємства громади:

  1. АТ “Кварцсамоцвіти” (спадкоємець колишнього державного підприємства). Основний вид економічної діяльності – 71.12 діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах. Інші: 32.12 виробництво ювелірних і подібних виробів; 08.99 добування інших корисних копалин та розроблення кар'єрів, н.в.і.у.; 23.70 різання, оброблення та оздоблення декоративного та будівельного каменю. Фактично займається видобутком та обробкою коштовного та декоративного (облицювального) каменю.

  2. ТОВ "Лезниківський кар'єр", зареєстровано у селищі селище ЧервоногранітнеХорошівської громади. Основний вид економічної діяльності – 08.11 добування декоративного та будівельного каменю, вапняку, гіпсу, крейди та глинистого сланцю. Інші: 09.90 надання допоміжних послуг у сфері добування інших корисних копалин та розроблення кар'єрів; 23.70 різання, оброблення та оздоблення декоративного та будівельного каменю; 46.73 оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням. Фактично видобуває декоративне та будівельне каміння.

Крім видобутку та обробки каміння промислове виробництво представлено в таких галузях:

  • ТОВ “Хорошівський завод елеваторної техніки та технологій”, зареєстровано в Хорошеві, основний вид економічної діяльності – 28.30 Виробництво машин і устатковання для сільського та лісового господарства. Інші: 28.29 виробництво інших машин і устатковання загального призначення, н.в.і.у.;

  • 28.99 виробництво інших машин і устатковання спеціального призначення, н.в.і.у.; 25.11 виробництво будівельних металевих конструкцій і частин конструкцій; підприємство виготовляє шнекові транспортери;

  • ДП “Пулинський лісгосп АПК” Житомирського обласного комунального агролісогосподарського підприємства “Житомироблагроліс” Житомирської обласної ради; основний вид економічної діяльності – 02.10 лісівництво та інша діяльність у лісовому господарстві: інші: 02.20 лісозаготівлі; 02.40 надання допоміжних послуг у лісовому господарстві; 16.10 лісопильне та стругальне виробництво; використовує площу 10286 га.


 

Виконання заходів Програми соціально-економічного та

культурного розвитку населених пунктів Хорошівської селищної ради

В звітному році відповідно до заходів, які затверджені Програмою соціально-економічного та культурного розвитку населених пунктів Хорошівської селищної ради та затверджені рішенням сесії від 23.12.2022 року №1051 «Про Програму соціально-економічного та культурного розвитку населених пунктів Хорошівської селищної ради на 2023 рік» в громаді були виконані наступні заходи:

Поточний ремонт доріг в округах громади та смт. Хорошеві та поямковий ремонт поверхневого покриття заасфальтованих доріг в смт. Хорошів - проведено поямковий ремонт: с-ще Хорошів – 412,0 тис.грн.; Дворищенськийс.о. – 75,0 тис.грн.; с. Зелений Гай – 38,5 тис.грн.

Проведено поточний ремонт дороги в с-щі Хорошів – 705,6 тис.грн.;

Реконструкція та будівництво автобусних зупинок в старостинських округах та смт. Хорошеві - встановлено зупинки в с. Грабівка, Дашинка, Хорошів, Рижани на суму – 109,4 тис.грн.;

 

Придбання камер відео спостереження для сільських населених пунктів громади - придбання системи відеоспостереження: Дворищенськийс.о. – 43,5 тис.грн.; с-ще Хорошів – 269,4 тис.грн.;

 

Заміна водо мережі по вул. Шевченка, Ринкова протяжністю 450 м. – 143,0 тис.грн.;

 

Проведення протипожежних заходів по закладах освіти - перезарядка вогнегасників – 54001,00грн.; вимірювання опору заземлення – 94102,00грн.; перевірка пожежних гідрантів – 7446,44грн.;

Поточний ремонт будівлі харчоблоку КНП «Хорошівська лікарня» ХРС за адресою: смт Хорошів, вул. Ринкова, 3-Б – 2772,5 тис.грн. (обласний бюджет);

Придбання лапароскопічноїстійки - 3117,7 тис.грн. (інші джерела фінансування);

Реконструкція системи опалення (влаштування блочної котельні) яка забезпечує потребу основного функціонального призначення будівель КНП "Хорошівська лікарня" Хорошівської селищної ради за адресою: вул.Ринкова, 3Б, смт. Хорошів Житомирського району Житомирськорї області - 963,0 тис. грн. З них: 500,0 – обласний бюджет, 463,0 – інші джерела фінансування.

Реконструкція лінії електро-постачання з встановленням резервного джерела живлення КНП "Хорошівська лікарня" Хорошівської селищної ради за адресою: Житомирська область, смт. Хорошів, вул. Ринкова, будинок 3-Б" – 830,0 тис.грн. (інші джерела фінансування).

Поточний ремонт приміщень Хорошівський ЦПМСД – 60,0 тис.грн. (40,0 тис.грн. – місцевий бюджет, 20,0 тис.грн. – інші джерела фінансування).

Впорядкування сміттєзвалищ на території Хорошівської селищної ради - проводились поточні підгортання сміття протягом року на Хорошівському сміттєзвалищі та с. Дворище.

ЗЕМЕЛЬНІ РЕСУРСИ

За 2023 рік від земельних надходжень до бюджету громади надійшло 19.903.773,03.грн, що в порівнянні з 2022 роком збільшилось на 3 859 536 грн, а саме:

- 598 953,00 грн від продажу земельних ділянок;

- 1 517 878,35 грн земельний податок з юридичних осіб;

- 1 673 9704,91 грн орендна плата з юридичних осіб;

- 174 299,53 грн земельний податок з фізичних осіб;

- 865 099,19 грн орендна плата з фізичних осіб;

- 7 838,05 грн плата за встановлення земельного сервітуту.

Відповідно до вимог чинного законодавства, відділом надавалися щомісячні, щоквартальні та річні звіти, поточні інформації.

За 2023 рік відділом земельних ресурсів Хорошівської селищної ради підготовлено та подано до розгляду на пленарних засіданнях Хорошівської селищної ради 440 проєктів рішень з питань регулювання земельних відносин, а саме:

  • на затвердження землевпорядної документації про передачу земельних ділянок у власність та оренду;

  • про надання дозволів на розробку (затвердження) технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) власникам земельних часток (паїв);

  • на заключення – продовження права оренди на земельні ділянки з фізичним та юридичним особами;

  • про зміну власника земельної частки (паю) до сертифікатів на праві свідоцтва про спадщину або за рішенням суду;

  • про надання дозволу на викуп земельних ділянок та погодження їх продажу;

  • про затвердження нормативних грошових оцінок.

З метою формування земельних ділянок та реєстрації комунальної власності було виготовлено технічні документації із землеустрою щодо інвентаризації земельних ділянок:

- для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка);

- для будівництва та обслуговування будівель закладів освіти в с. Давидівка, с. Сколобів, смт. Хорошів;

- для будівництва і обслуговування будівель органів державної влади та органів місцевого самоврядування в с. Рижани, с. Топорище, с. Зубринка.

На базі програмного забезпечення QGis було створено геоінформаційну систему для внутрішнього використання у відділі з інформацією про земельні ділянки внесені до Державного земельного кадастру. В ході роботи протягом року база постійно наповнюється актуальною інформацією для використання в роботі відділу. Відділом продовжується робота з інвентаризації земель комунальної власності, а саме земель сільськогосподарського призначення, водного фонду та земель вкритих лісовою рослинністю.

Ідентифіковано 1847,3544 га земель, на яких відбулося природне заліснення.

З них відповідно до рішення від 15.09.2021 року №500 на площу 309,8387 га – надано дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення ДП «Пулинський лісгосп АПК» земельних ділянок з метою зміни цільового призначення із 16.00 – землі запасу (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або користування громадянам чи юридичним особам) на 09.01 – для ведення лісового господарства і пов’язаних з ним послуг.

Земельні ділянки сільськогосподарського призначення комунальної власності площею 512,5157 га – рішенням від 24.10.2023 року №1517 віднесено до самозаліснених.

Земельні ділянки, орієнтовною площею – 510,0 га можуть бути віднесені до самозаліснених після проведення їх обстеження з представником з Державного агентства лісового та мисливського господарства.

Також, земельні ділянки орієнтовною площею – 515,0 га відносяться до земель сільськогосподарського призначення комунальної власності не внесені до Державного земельного кадастру та потребують проведення інвентаризації.

Укладено 26 нових договорів оренди на земельні ділянки несільськогосподарського призначення. Договори оренди термін дії в яких закінчився були переукладені на нові терміни та переглянуті відсотки орендної плати.

Для розгляду на виконавчому комітеті Хорошівської селищної ради спеціалістами відділу підготовлено 24 проєкти рішень.

Видано громадянам:

- 140 довідок про членство в особистому селянському господарстві для надання до Хорошівського районного центру зайнятості з метою реєстрації, перереєстрації безробітних та ведення обліку осіб, які шукають роботу;

- 32 довідки в нотаріальну контору для переоформлення спадщини, оформлення договорів купівлі-продажу (дарування).

На підставі звернень (скарг) громадян (юридичних осіб) з питань регулювання земельних відносин проводяться обстеження земельних ділянок на місцевості. Сторонам надаються роз'яснення щодо можливостей вирішення питань (спорів). Всього надано 135 відповідей - роз’яснень.

 

ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНЕ ГОСПОДАРСТВО

За звітний період Хорошівською селищною радою надано фінансової допомоги житлово-комунальному підприємству на суму 5 952 300,00 грн.

Житлово-комунальним підприємством у 2023 році були виконані наступні роботи:

  1. Проведення аварійних, відновлювальних робіт та експлуатаційного утримання автомобільних доріг на суму 1 млн.297 тис.430 грн.

  2. Очищення проїжджої частини дороги від снігу та розсипання протиожеледного матеріалу – 243 353,00 грн.

  3. Прибирання та підмітання вулиць – 283 427,00 грн.

  4. Обрізання дерев та кущів – 219 043,00 грн.

  5. Косіння трави – 79 922,00 грн.

  6. Вивезення сміття із стихійних звалищ – 143 963,00 грн.

  7. Монтаж громадських зупинок – 109 448,00 грн.

  8. Різні роботи:

  • Встановлення флагштоків – 24 889,00 грн.

  • Встановлення та заміна дорожніх знаків – 55 149,00 грн.

  • Нанесення дорожньої розмітки та влаштування обмежувачів швидкості руху – 141 710,00 грн.

  • Встановлення пандусу – 5 968,00 грн.

  • Облаштування благоустрою майданчиків (вул. Древлянська 35 та біля будинку №15 вул. Самоцвітна) – 131 535,00 грн.

  • Вкладання труби по вул. Замковій – 59 821,00 грн.

Для заміни центральної водомережі від водозабірних споруд та по вул. Шевченка за сприянням Хорошівської селищної ради були придбані труби діаметром 200 мм водонапірні поліетиленові – 1105 м за кошти обласного бюджету. За рахунок спонсорських коштів укладено 338 кв.м тротуарної плитки та 176 п/м бордюра тротуарного по вул. Незалежності та 408 кв.м. тротуарної плитки, 227 п/м бордюра тротуарного по вул. Шевченка в смт. Хорошів.

По старостинських округах громади проводилась розчистка узбічь, вирубка чагарників, прибирання кладовищ, підсипка та грейдерування доріг.

НАДАННЯ АДМІНІСТРАТИВНИХ ПОСЛУГ

Відділ «Центр надання адміністративних послуг» Хорошівської селищної ради – це структурний підрозділ селищної ради, що знаходиться на першому поверсі в приміщенні за адресою смт. Хорошів, вул. Героїв України, 6, площею 137 м. кв. У приміщенні холу, де розміщено Центр, в 2023 році було встановлено відкидний пандус, а в самому ЦНАПі облаштовано дитячий куточок. Є вільний доступ до wi-fi.

Для зручності громадян затверджено прийом без обідньої перерви. Один день на тиждень, а саме четвер, за попереднім записом, Центр надання адміністративних послуг може функціонувати до 20 години.

Запроваджено інформування заявників про готовність результату з надання адміністративних послуг. Громадян, щодо результатів адміністративних послуг, спеціалісти Центру повідомляють за допомогою оповіщення по телефону, SMS та E-mail.

З метою виявлення думки щодо ефективності роботи Центру та вивчення очікувань і задоволеності якістю наданих адміністративних послуг запроваджено проведення соціологічного опитування шляхом сканування QR-коду із формою-опитувальником для відгуків.

За штатним розписом у Центрі передбачено вісім штатних одиниць. Це начальник, два адміністратора, два державних реєстратора (державний реєстратор юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та державний реєстратор речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень), реєстратор з реєстрації місця проживання та ведення реєстру ТГ, головний спеціаліст з державної реєстрації актів цивільного стану, головний спеціаліст з містобудування та архітектури.

Проводилась робота по забезпеченню відвідування працівниками тренінгів, семінарів та навчальних програм для підвищення професійної компетентності, після чого отримано відповідні сертифікати.

Так за звітний період працівники:

- позитивно здали тестування у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно;

- онлайн проходили підвищення кваліфікації відповідно до плану-графіку підвищення кваліфікації державних службовців і посадових осіб місцевого самоврядування на 2023 рік;

- пройшли онлайн-курс «Єдині вимоги (стандарт)» до якості обслуговування відвідувачів ЦНАП, про що отримали відповідні сертифікати.

З метою підвищення рівня обслуговування людей з інвалідністю по слуху підписано договір про надання послуг з «УТОГ» та запроваджено онлайн послуги перекладача жестової мови.

Перелік послуг, що надаються у ЦНАП поступово був збільшений до 195 адміністративних послуг. У ЦНАП можна отримати послуги у сфері:

  • реєстрації місця проживання;

  • земельних відносин (Держгеокадастр);

  • соціальних послуг:

  • субсидії, допомоги, пільги;

  • ветеранські послуги;

  • послуги для багатодітних сімей;

  • державної реєстрації:

  • юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців;

  • речових прав на нерухоме майно;

  • актів цивільного стану;

  • громадських організацій;

  • архітектури та містобудування;

  • контролю у сфері містобудування;

  • дозвільних процедур:

  • пожежної безпеки;

  • з питань безпечності харчових продуктів.

 

ЖИТЕЛІ ГРОМАДИ

Центр надання адміністративних послуг обслуговує 17885 мешканців громади:

  • жінки – 8049;

  • чоловіки – 7154;

  • діти до 14 років – 1967;

  • діти 14-17 років – 715.


 

ВНУТРІШНЬО-ПЕРЕМІЩЕНІ ОСОБИ

На обліку в громаді перебуває 872 внутрішньо-переміщених особи, з них 308 дітей. Постійно проживають 266 осіб, це жителі:

  • Донецька область – 63 особи;

  • Луганська область – 47 осіб;

  • Запорізька область – 44 особи;

  • Харківська область – 45 осіб;

  • Херсонська область – 67 осіб.

Протягом 2023 року в громаду прибуло 85 внутрішньо-переміщених осіб, вибуло 166.

ДЕМОГРАФІЧНА СИТУАЦІЯ

За 2023 рік в громаді:

  • народилося 113 малюків, з них 55 дівчаток та 58 хлопчиків;

  • зареєструвало шлюб 83 пари;

  • померло 235 жителів.

 

БІЗНЕС ТА ГРОМАДСЬКІ ОРГАНІЗАЦІЇ

На території громади здійснюють свою діяльність:

  • юридичні особи – 344;

  • ФОП – 491;

  • громадські організації – 29.

За 2023 рік було зареєстровано – 5 юридичних осіб, припинено – 3; зареєстровано ФОП – 40, припинено – 25.

За період роботи з 1 січня 2023 року до 31 грудня 2023 року  у ЦНАП відвідувачам було надано 11012 адміністративних послуги, серед яких:

  1. Реєстрації/зняття з реєстрації місця проживання – 7615.

  2. Земельні відносини – 2407.

  3. Соціальні послуги – 241.

  4. Державна реєстрація юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців – 197.

  5. Державна реєстрація речових прав на нерухоме майно – 63.

  6. Державна реєстрація актів цивільного стану – 368.

  7. Державна реєстрація громадських організацій – 8.

  8. Архітектура та містобудування – 78.

  9. Контроль у сфері містобудування – 28;

  10. Є-малятко – 7.

За платні адміністративні послуги, які були отримані в ЦНАП, надійшло в 2023 році:

  • до місцевого бюджету 114,5 тис. грн.;

  • до державного бюджету 28,4 тис. грн..

На меті є запровадження в ЦНАП оформлення паспорта громадянина України у формі ID-картки та паспорта громадянина України для виїзду за кордон.

Задля досягнення цієї мети з Барашівською та Новоборівською об’єднаними територіальними громадами підписано угоду про співробітництво у формі реалізації спільного проєкту «Надання адміністративних послуг Державної міграційної служби». Триває пошук грантів.

У Центрі надання адміністративних послуг реалізуються принципи одержання населенням широкого спектру інформації, отримання кваліфікованих консультацій, надання необхідних послуг в одному місці, ввічливе ставлення до кожної людини, розуміння проблем відвідувачів та прагнення максимально швидко знайти їх вирішення.

ОСВІТА

Упродовж 2023 року на території Хорошівської територіальної громади працювали 15 закладів дошкільної, 1 заклад позашкільної та 11 закладів загальної середньої освіти (6 ліцеїв та 5 гімназій), у тому числі 3 опорних заклади, у яких наявна 1 філія.

За погодженням Житомирської обласної державної адміністрації 9 закладів загальної середньої та 11 дошкільної освіти здійснювали навчання в очному форматі, 2 заклади загальної середньої освіти у змішаному форматі, 4 заклади дошкільної освіти – у дистанційному форматі.

Різними формами дошкільної освіти охоплено 479 дітей від 1 до 6(7) років у 29 вікових групах, 3 з яких для дітей раннього віку та 26 – для дітей від 3 до 6 років. Показник охоплення дошкільною освітою дітей віком від 3 до 6 (7) років становив 100% (409 дітей) , 5-річного віку - 100%. Заклади дошкільної освіти відвідували 391 дитина віком від 3 до 6(7) років. Показник охоплення дошкільною освітою дітей віком від 3 до 6 (7) років закладами дошкільної освіти становить 96%. Завантаженість закладів дошкільної освіти становила 68 дітей на 100 місць, у т.ч. у міській місцевості – 76, у сільській місцевості – 60.

Різними формами здобуття повної загальної середньої освіти охоплено 1953 учні, з них у 1-4 класах - 705, 5-9 класах - 983, 10-11 класах – 265. Станом на 01.09.2023 року 1700 дітей приступило до навчання за денною формою, 110 – за дистанційною, 143 за індивідуальною (з них сімейна форма – 85, педагогічний патронаж – 46, екстернат – 12). До 1 класу зараховано 158 першокласників. У 5 закладах освіти відкрито 14 груп продовженого дня для 389 здобувачів освіти.

Упродовж звітного періоду в закладах освіти навчалось 38 дітей з числа внутрішньо переміщених осіб.

Позашкільною освітою охоплено 276 дітей у 18 гуртках, з них науково-технічним напрямком (2 гуртки) охоплено – 31 вихованець, художньо-естетичним (13 гуртків) – 200 вихованців, фізкультурно-спортивним (1 гурток) – 15 вихованців, національно-патріотичним (1 гурток) -15 вихованців, туристично-краєзнавчим (1гурток) – 15 вихованців.

Вихованці Хорошівського Центру дитячої та юнацької творчості активно брали участь в конкурсах, проєктах, акціях Всеукраїнського та обласного рівнів.

Для забезпечення права на здобуття якісної дошкільної та загальної середньої освіти дітьми з особливими освітніми потребами на базі 6 закладів загальної середньої та 1закладу дошкільної освіти організовано інклюзивне навчання, яким охоплено 31 дитину у 25 інклюзивних класах та 1 інклюзивній групі. Для забезпечення індивідуальної освітньої траєкторії навчання дітей залучено 24 асистента учителя та 1 асистент вихователя.

Протягом звітного періоду забезпечено підвозом до місць навчання та в зворотному напрямку 553 учні (100% від потреби), з них 537 шкільними автобусами. На організацію підвозу витрачено коштів місцевого бюджету в сумі 2413,202 тис.грн., з них 2143,349 тис.грн. – на придбання паливно-мастильних матеріалів, 269,853 тис.грн. – на ремонт шкільних автобусів.

Упродовж 2023 року забезпечено безкоштовним харчуванням здобувачів освіти з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування; дітей з інвалідністю; діти з ООП, що навчаються в інклюзивних класах (групах); дітей з сімей, що отримують допомогу малозабезпеченим сім’ям; дітей, батьки яких є учасниками бойових дій та в зоні АТО/ООС; діти, батьки яких загинули під час виконання військового обов’язку щодо забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв’язку з військовою агресією російської федерації проти України. Розмір плати за харчування зменшено на 50% від встановленого розміру плати сім`ям, які мають трьох і більше дітей, що перебувають у закладах дошкільної освіти. На забезпечення безкоштовного харчування дітей в закладах освіти у звітному періоді з місцевого бюджету витрачено 2173,926 тис.грн.

З метою підготовки закладів освіти до початку навчального року, створення безпечних умов для здійснення освітнього процесу в умовах воєнного стану проведено ремонт та облаштування захисних споруд у закладах освіти, на що використано 194,293 тис. грн. з місцевого бюджету.

За кошти міжнародних донорів облаштовано укриття в Грушківській гімназії на суму 105 598 грн.( придбано генератор, стенд пожежний, прожектор світлодіодний, обігрівач електричний та ін..), даний проект реалізовано ГО «Грушківські обрії» с. Грушки. Також в рамках реалізації проекту «Посилення громад в Україні через зміцнення їх спроможності обладнати укриття» було забезпечено допомогою в облаштуванні укриття Грушківської гімназії на суму 50978 грн. (стільці, крісла, стіл, подушки на стільці та ін..)

Також, з метою покращення матеріально-технічної бази закладів освіти у звітному році за кошти місцевого бюджету:

  • придбано насос свердловинний для Давидівської гімназії на суму 5400 грн.;

  • придбано бойлер і м’ясорубку для Дворищенської гімназії на суму 8249 грн.;

  • проведено заміну димової труби у котельні Грушківської гімназії на суму 149484 грн.; придбано насос, бензопилу, м’ясорубку на суму 8986 грн.;

  • придбано бензопилу для Краївщинського ліцею на суму 7800 грн.;

  • придбано м’ясорубку для Топорищенського ліцею на суму 3995 грн.;

  • придбано нагрівач води для Хорошівського ЗДО «Дзвіночок» на суму 5999 грн.;

  • проведено заходи з протипожежної безпеки на суму 165000 грн.;

  • проведено заходи з облаштування та використання кнопок охоронно – тривожної сигналізації на суму 144455 грн.;

  • забезпечено проходження навчання 5 медичних працівників закладів загальної середньої освіти щодо здійснення передрейсового огляду водіїв шкільних автобусів на суму 12000 грн.;

  • облаштовано господарський простір на території Хорошівського ліцею № 1 на суму 241280 грн.;

  • проведено ремонт котельні Червоногранітнянської гімназії на суму 250000 грн.

В рамках реалізації спільного проєкту Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій з Міжнародним надзвичайним фондом допомоги дітям при Організації Об’єднаних Націй (ЮНІСЕФ) 3 опорні заклади освіти громади (Хорошівський ліцей №1, Хорошівський ліцей №2, Рижанський ліцей) отримали фінансову підтримку за рахунок коштів ЮНІСЕФ у сумі 219,428 тис. грн. кожний. За рахунок зазначеної фінансової допомоги було поліпшено матеріально-технічну базу харчоблоків закладів освіти.

КУЛЬТУРА

Не зважаючи на те, що в Україні триває повномасштабна війна, дотримуючись безпекових заходів, закладами культури, що підпорядковані відділу культури, впродовж 2023 року організовано та проведено ряд заходів, приурочених до державних та професійних  свят, пам’ятних дат та скорботних днів.

Залежно від ситуації в країні, заходи проводились як в офлайн, так і в онлайн форматі.

Будинок культури та його філіали – сільські Будинки культури і клуби в зв’язку з частковою забороною на проведення масових зібрань, заходів, почали проводити свою діяльність через онлайн, висвітлювати свою творчість через інтернет в соціальні мережі,освоюючи нові технології. Створено групу «Хорошівський Будинок культури» у мережі «Фейсбук» .

Клубними закладами проведено ряд масових заходів до знаменних подій, календарних, професійних, релігійних свят, зокрема: до Дня Соборності, Дня примирення,Дня захисту дітей на тему «Діти за мир»,Дня медичного працівника, Дня незалежності України, Дня захисників і захисниць України, та багато інших свят. Найкраще в цьому плані спрацьовують: Хорошівський Будинок культури, Дворищенський, Зубринський, Грушківський сільські Будинки культури-філіали, Краївщинський, Дашинський, Теренецький, Березівський, Радицький, Рижанський, Суховільський сільські клуби-філіали. Завдяки онлайн заходам рооботу клубних закладів Хорошівської селищної ради можуть бачити мешканці громади, області, всієї України і за її межами.

Хорошівським Будинком культури проведено наживо ряд мітингів до:

- Дня виведення військ з Афганістану;

- Дня Єднання;

- Дня Героїв Небесної Сотні;

- Дня народження Т.Г. Шевченка;

- Дня захисника і захисниць України;

- Дня Гідності та Свободи;

- Дня пам’яті жертв голодомору.

 

В Хорошівському Будинку культури працює 20 аматорських творчих колективів, студій, груп, клубів, з них 7 мають звання «народний»,1 звання «зразковий»:

- зразковий дитячий вокальний ансамбль «Кольорові пташки» - 50 учасників;

- народний хор ветеранів «Джерело» -17 учасників;

- народний духовий оркестр – 24 учасників;

- гурт «Мріяни» - 4учасників;

- народний хор української пісні – 30 учасників;

- жіночий вокальний ансамбль «Лілея» - 4 учасників;

- фольклорний гурт «ЧІП» - 5учасників;

- фольклорний колектив - «Хорошки» - 6 учасників;

- жіночі вокальні ансамблі « Гуляночка» (10), «Свічадо» (6) – учасників;

- хореографічний - 32 учасників;

- дует «Експромт»;

- гурт «Без питань» - 5учасників;

- солістів-вокалістів - 6 учасників;

- студія образотворчого мистецтва -25 учасників: молодша і старша групи;

- театральна студія «Феєрія» 40 учасників.

- фітнес клуб -15 учасників;

- група заняття йогою -10 чол. та ін.

 

Робота Хорошівської бібліотеки в 2023 році була спрямована на дотримання європейських цінностей, рівного доступу до інформації, знань та культурних надбань.

У нинішніх умовах інформаційна складова є потужною зброєю у цій жорстокій війні росії проти України. Тому бібліотека є центром поширення правдивої інформації, допомагає розвивати критичне мислення. Працівники протягом року підтримували волонтерський рух та вносили свій внесок для наближення нашої Перемоги.

Працівниками нашої бібліотеки було звернено увагу на використання соціальних мереж для популяризації кращих літературних та мистецьких здобутків. Висвітлювалися публічні заходи на сторінках місцевої газети «Прапор».

Хорошівська бібліотека є центром читання і спілкування, формування стійкого інтересу до вивчення та розуміння національної історії та культури. В 2023році працівниками Хорошівської бібліотеки була звернута увага на відзначення тих чи інших визначних і пам’ятних дат.

У Хорошівській музичні школі станом на 01.12.2023 р. навчалося 110 учнів:

  • відділ народних та струнно-смичкових інструментів – 34 учні ( баян, акордеон – 23 учні, скрипка 11 учнів);

  • відділ духових інструментів – 22 учні;

  • відділ фортепіано - 54 учні.

У 2023 році школу закінчили 10 учнів: 4 учні фортепіанного відділу, 3 учні духового відділу та 4 учні народного та струнно-смичкового відділу ( 3 – акордеон, 1 – скрипка).

Вагомий показник роботи колективу школи – це вступ учнів до вищих навчальних закладів культури. У 2023 році до Житомирського фахового

коледжу ім. В. С. Косенка за спеціалізацією «Хорове диригування» вступила учениця фортепіанного відділу Залужна Анна.

В нашому селищі створені умови для фізичної та фінансової доступності початкової мистецької освіти для різних соціальних верств населення. В музичній школі навчаються учні, які користуються державними пільгами по оплаті за навчання. На початок 2023-2024 навчального року на 100% від оплати звільнені 55 учнів:

  • діти з багатодітних родин – 42

  • діти з малозабезпечених сімей – 4

  • діти-інваліди – 3

  • діти-сироти та діти позбавлені батьківського піклування - 4

  • діти – батьки яких мають статус учасника бойових дій – 2.

В школі активно працюють дитячі творчі колективи: зведений хор учнів школи та вокальна група учнів молодших класів (керівник Косинська М. В.), ансамбль баяністів-акордеоністів (керівник Пантус Ж. А.), дует кларнетистів та дует саксофоністів (керівник Устимович В. І.), ансамбль сопілкарів (керівник Шишук О. П.). А також викладацькі колективи: інструментальний ансамбль викладачів (керівник Пантус Ж. А.), дует баяністів (керівник Пантус Ж. А.), фортепіанний дует (керівник Іщук Г. Й.), вокальний ансамбль викладачів ( керівник Косинська М. В.)

Важливим напрямком роботи школи є концертна діяльність. Викладачі та учні школи активно пропагують музичне мистецтво серед населення,

молоді, дошкільних закладів, учнів загальноосвітніх шкіл селища. Виявляють творчу ініціативу в проведенні музичних вечорів, святкових концертів, використовують різноманітні форми позакласної роботи.

Робота Хорошівського Народного музею історії району спрямована на ознайомлення жителів і гостей краю з історією та сьогоденням Хорошівщини, на вивчення та популяризацію історії рідного краю, збереженню пам’яток матеріальної і духовної спадщини.

У 2023 році проведено 35 екскурсії. Кількість відвідувачів - 760, у т.ч., надано платних послуг 150 особам, на суму 705 грн.. Надходження за оренду у 2023 році склали -14 587,7 грн.

У заходах, які проводилися музеєм (виставки картин, альбомів, фотовиставки, зустрічі ) взяли участь понад тисячу осіб.

Музеєм проводився пошуковий збір експонатів, розроблялися сценарії різних заходів. А також збір матеріалів по історії Хорошівського (Володарськ – Волинського району), це фото колективів та інших матеріалів.

Проводиться збір матеріалів, а саме: «Волонтерство в Хорошівській громаді під час війни», «Творчі люди краю», «Загиблі за Україну – наші земляки», «Про захисників України – земляків», «Весілля під час війни», «Історії ВПО». та ін.

У соціальній мережі Інтернет активно діє група «Хорошівський народний музей історії району», адміністратором якої є завідуюча музеєм. Учасниками спільноти є понад 1700 осіб з Хорошівського та інших районів Житомирської області, ряду міст, сіл, селищ України, а також країн: Ізраїль, США, Канада, Іспанія, Італія, Польща, Чехія, Ліван, Норвегія.

 

МОЛОДІЖНА ПОЛІТИКА І СПОРТ

Для покращення взаємодії виконавчих органів Хорошівської селищної ради із молоддю громади щодо забезпечення узгодженості дій у вирішенні питань, пов’язаних із життям молоді та її участі в усіх сферах життя, проведення інформаційно-навчальної роботи та консультації молодіжного руху розпорядженням селищного голови від 15.12.2023 року за № 234-К був затверджений оновлений персональний склад Молодіжної ради Хорошівської селищноїради.

У звітному році було проведено культурно-просвітницьких, благодійних, навчальних, інформаційних та дозвілєвих заходів. Проведено 29 заходів, до яких було залучено майже 2 тис. молоді.

Хорошівська селищна рада долучилася до впровадження програми стажування молоді від Проєкту USAID «ГОВЕРЛА», яка тривала з травня по червень 2023 року та досягли таких результатів: четверо стажерок пройшли 10-ти денну програму стажування у відділі охорони здоров’я, молоді та спорту, зблизька познайомилися зі структурою Хорошівської селищної ради, повноваженнями та завданнями, поспілкувався з керівництвом громади, спробували готувати офіційні документи та брали участь у засіданнях та сесіях селищної ради, виконавчого комітету, спільних засідань відділів та управлінь, отримали професійний досвід, а дехто бачення майбутньої професії. Особливо цінним для стажерок були заплановані та реалізовані ними проєкти для молоді громади.

Із метою підтримки та розвитку спорту вищих досягнень, морального та матеріального заохочення спортсменів у досягненні спортивних результатів, стимулювання підростаючого покоління у бюджеті селищної ради було передбачено та використано коштів у сумі 40,0 тис. грн. для проведення спортивних заходів для придбання цінних подарунків та нагородної атрибутики.

За звітний період у Хорошівській ДЮСШ займалося 287 вихованців, із них дівчат – 78.

Загальна кількість відділень, які працюють у ДЮСШ – 8, з них:

- відділення з олімпійських видів спорту – 5;

- відділення з неолімпійських видів спорту – 3;

Загальна кількість навчальних груп у ДЮСШ –20, з них:

- початкової підготовки – 17;

- базової підготовки – 3.

Фінансування Хорошівської ДЮСШ здійснюється за рахунок коштів місцевого бюджету Хорошівської селищної ради. На 2023 рік було виділено 2 067, 0 тис. грн для проведення спортивних заходів, придбання спортивного інвентарю та виплати заробітної плати. Зокрема:

- видатки на заробітну плата з нарахуваннями на заробітну плату –1 680, 0 тис. грн;

- видатки на оплату комунальних послуг та енергоносіїв –328, 0 тис. грн;

- видатки на придбання господарчого та канцелярського інвентарю - 5,0тис. грн;

- оплата послуг (крім комунальних) - 10, 0 тис.грн;

- проведення спортивних заходів – 44, 0 тис. грн.

- на виготовлення проєктно-кошторисної документації капітального ремонту майданчика з синтетичним покриттям виділення – 20, 0 тис. грн.

Учні та молодь Хорошівської громади мають змогу в ДЮСШ займатися видами спорту, які культивуються у закладі: баскетбол, волейбол, футбол, фрі-файт, бокс, спортивна аеробіка, настільний теніс та шахи.

 

Постійно проводиться фізкультурно-оздоровча та спортивна діяльність серед сільського населення Хорошівської територіальної громади. Жителі старостинських округів залучаються до усіх спортивно-масових та фізкультурно-оздоровчих заходів, які проводить відділ охорони здоров’я, молоді та спорту Хорошівської селищної ради, ГО «ФСК «Спартак» та федерація футболу і активних любителів футболу.

За звітний період у змаганнях різних рівнів активну участь брала волейбольна та футбольна команди «Зоря» Дворищенського старостинського округу. Підготовку та відрядження команди забезпечував староста Валерій Паляниця.

2023 рік для любителів футболу став справжнім святом.

Упродовж липня – вересня тривав чемпіонат з футболу між командами Іршанської, Новоборівської та Хорошівської територіальних громад сезону 2023 року. У цих змаганнях взяли участь футбольні команди: «Хорошів» (смт Хорошів), «Колос» (с. Топорище), «Дружба» (с. Рижани). У підсумку друге місце здобула команда «Зоря» с. Дворище.

Протягом звітного періоду відділ охорони здоров’я, молоді та спорту Хорошівської селищної ради плідно співпрацював із закладами середньої освіти, культури, громадськими організаціями в частині пропаганди здорового способу життя та розвитку фізичної активності серед молоді.

 

МЕДИЦИНА

На території громади функціонує: КНП «Хорошівська лікарня», КНП «Хорошівський Центр первинної медико-санітарної допомоги», амбулаторно-поліклінічних закладів – 4, фельдшерсько-акушерських пунктів -12.

Станом на 01.01.2024 року у КНП «Хорошівський ЦПМСД» працює – 7 лікарів, середнього медичного персоналу – 43. Заклад загалом забезпечений медичним персоналом.Надається 3 пакети медичних послуг, а саме:

- первинна медична допомога;

- супровід та лікування дорослих та дітей, хворих на туберкульоз, на первинному рівні медичної допомоги;

- супровід і лікування дорослих та дітей з психічними розладами на первинному рівні медичної допомоги.

На 01.01.2024 року мешканцями Хорошівської громади укладено 15540 декларація про вибір лікаря первинної медичної допомоги.

У 2023 році за первинною медичною допомогою звернулось 74 418 осіб, із них у смт Хорошів -34 064; амбулаторій: с. Рижани – 2 375, с. Топорище – 3703, с. Ставки – 3612, с. Дворище – 3833, фельдшерських пунктів – 26 831.

Для забезпечення населення громади якісною первинною медичною допомогою та створення належних умов перебування пацієнтів у закладі КНП «Хорошівський центр первинної медико-санітарної допомоги» із бюджету Хорошівської селищної ради у 2023 році профінансовано видатки в сумі 2 775, 4 тис. грн, а саме:

- витрати на комунальні послуги та енергоносії в сумі – 1 375, 4 тис. грн,

- видатки по заробітній платі для середнього та молодшого персоналу в сумі – 1 222, 5 тис. грн.

Облаштування підвального приміщення та ремонту системи водопостачання – 50, 0 тис. грн.

Оплату послуг з виготовлення та встановлення пандусу – 99, 8 тис. грн. Закупівлю матеріалів для проведення поточного ремонту долікарського кабінету – 30, 0 тис. грн.

Із власних надходжень проведено поточний ремонт в АЗПСМ Хорошів  на суму 70, 0 тис. грн та придбано комп’ютерну техніку на суму – 9,0 тис. грн.

Отримано від МОЗ мережевий комбінований холодильник вартістю – 51, 1 тис. грн.

Отримано в якості гуманітарної допомоги кисневий концентратор на суму 18, 0 тис. грн, вироби медичного призначення – 8, 2 тис. грн, пральну машину  вартістю –2, 0 тис. грн, допомогу від міжнародних партнерів ЮНІСЕФ – 148,2 тис. грн.

Також у закладі ведеться систематична робота щодо забезпечення доступності осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, а саме: облаштовано пандус, санітарна кімната, розміщені тактильні та контрастні позначки надруковані шрифтом Брайля.

Комунальне некомерційне підприємство «Хорошівська лікарня» Хорошівської селищної радиувійшло в перелік загальних закладів охорони здоров’я, які сформували мережу госпітального округу Житомирщиниінадає базові медичні послуги амбулаторного та стаціонарного лікування жителям Хорошівської громади й інших територіальних громад: Барашівської, Пулинської, Новоборівської, Іршанської та інших.

Станом на 01.01.2024 року у КНП «Хорошівська лікарня» налічується 200 штатних одиниць, в тому числі лікарських – 41,0, середнього медичного персоналу – 84,5, молодшого медичного персоналу – 38,0, іншого – 36,5.

Зайнятих посад всього – 194,5, в тому числі лікарських – 35,5, середнього медичного персоналу – 84,5, молодшого медичного персоналу – 38,0, іншого – 36,5. Кількість фізичних осіб всього – 182, в тому числі лікарів – 30, середнього медичного персоналу – 79, молодшого медичного персоналу – 35, іншого – 38. Наявна потреба у фахівцях: лікар-отоларинголог, лікар-терапевт – 2, лікар-психіатр, лікар-невропатолог.

 КНП «Хорошівська лікарня» ХСР у 2023 році надавала медичні послуги за наступними пакетами програми медичних гарантій: 

- хірургічні операції дорослим та дітям у стаціонарних умовах;

- стаціонарна допомога дорослим та дітям без проведення хірургічних операцій;

- профілактика, діагностика, спостереження та лікування в амбулаторних умовах;

- стаціонарна паліативна медична допомога дорослим та дітям;

- мобільна паліативна медична допомога дорослим і дітям;

- стоматологічна допомога дорослим та дітям;

- хірургічні операції дорослим та дітям в умовах стаціонару одного дня;

- забезпечення кадрового потенціалу системи охорони здоров’я шляхом організації надання медичної допомоги із залученням лікарів-інтернів.

У Хорошівській лікарні за звітний період - 5 868 осіб отримали стаціонарну допомогу, амбулаторну – 89727, у тому числі стоматологічної – 3449.

У 2023 році проводилось оновлення матеріально-технічної бази. Придбано наступне обладнання: автоклав, лапараскопічну стійку, аналізатор лабораторний, монітор пацієнта, мікроскоп (2шт), насос ентерального харчування, столик анестезіолога (16шт), апарат для анестезії, монітор контролю, насос шприцевий (3шт), апарат ШВЛ, сканер вен, кольпоскоп, стерилізатор паровий (2шт), камера ультрафіолетова (3шт), ноутбук, системний блок (5шт), принтер-сканер (3шт), кондиціонери (25шт),  фізіотерапевтичне обладнання (апарат поток (2шт), магніт), обладнання для харчоблоку (котел харчовий, плита електрична (2шт), стелажі), меблі. Видатки на придбання основних засобів становили 8378,9 тис. грн. 

У 2023 році завершено роботи з капітального ремонту харчоблоку, видатки становили 2773,5 тис. грн. Виконано роботи з  реконструкції системи опалення (влаштування блочної котельні) на загальну суму 963,0 тис. грн, роботи з реконструкції лінії електропостачання з встановленням резервного джерела живлення – 830,7 тис. грн. Виготовлено проектно-кошторисну документації на виконання робіт з капітального ремонту покрівлі господарського корпусу (пральні) – 15,4 тис. грн.

У 2023 році отримано від міжнародних партнерів, а саме від ЮНІСЕФ, блочну котельню вартістю 2613,6 тис. грн, комплект базовий (медикаменти та вироби медичного призначення) у кількості 8 шт. на суму 176,1 тис. грн.

  На виконання Програми фінансової підтримки КНП «Хорошівська лікарня» у 2023 році було виділено з селищного бюджету 3 022 377грн для оплати комунальних послуг та енергоносіїв.

У закладі створені безбар’єрні умови для доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп. Зокрема, у 2023 році у приймальному відділенні КНП "Хорошівська лікарня" облаштовано санітарну кімнату, розміщені тактильні та контрастні позначки надруковані шрифтом Брайля.

Відповідно до Програми «Доступні ліки» на території Хорошівської територіальної громади було профінансовано видатки з селищного бюджету у сумі – 250, 0 тис. грн. на відпуск безоплатних лікарських засобів пільговим категоріям населення.

Спільно з Житомирським обласним центром крові у Хорошівській лікарні 24 березня та 5 грудня провели акцію забору крові серед жителів Хорошівської громади. Загалом під час акції понад 200 жителів задонатили кров для потреб хворих пацієнтів, поранених воїнів ЗСУ, постраждалого цивільного населення під час збройної агресії росії.

 

СОЦІАЛЬНИЙ ЗАХИСТ НАСЕЛЕННЯ

Одним із важливих завдань управління соціального захисту населення Хорошівської селищної ради є вжиття конкретних заходів спрямованих на підвищення рівня соціальної захищеності самотніх людей похилого віку та осіб з особливими потребами. Соціальні робітники управління надавали соціальні послуги догляду вдома для 172 осіб, які проживають у 35 населених пунктах громади. Для більш якісного надання соціальних послуг соціальні робітники забезпечувалися спецодягом, засобами індивідуального захисту, 5 робітників отримали велосипеди за підтримки Хорошівської селищної ради. За рік 34 особи оформлено на соціальне обслуговування вдома, 8 громадян похилого віку оформлено в будинок інтернат, для 7 одиноких громадян, яким виповнилося 80 років, оформлена державна соціальна допомога на догляд, 6 громадян похилого віку- особи з інвалідністю, забезпечені засобами реабілітації (інвалідні візки, тростини для ходьби, ходунки), завдяки створеному в управлінні банку одягу, взуття, та інших побутових речей, засобів реабілітації який поповнюється завдяки небайдужим громадянам та релігійним організаціям та які у подальшому, за потреби, безкоштовно передаються сімям, особам, що опинилися в складних життєвих обставинах.

Крім цього, наші підопічні користуються послугами Служби з перевезення, що функціонує при управлінні. Послугу з перевезення протягом року отримали 44 мешканці громади, здійснено 98 виїздів. Постійно збільшується число потребуючих осіб, які користуються послугами служби з перевезення.

Одним з найважливіших завдань управління є робота з сім’ями, дітьми та молоддю, яку здійснювали 2 фахівці із соціальної роботи та охопили більше тисячі сімей та осіб в т.ч (354) внутрішньо переміщені особи.

В громаді функціонує 8 прийомних сімей та 2 дитячі будинки сімейного типу, в яких фахівці, з моменту створення сімї, постійно здійснюють соціальне супроводження, з метою захисту та забезпечення дотримання прав та інтересів дитини, шляхом надання соціальних послуг для прийомних батьків, батьків вихователів та дітей.

Крім цього фахівцями здійснювався соціальний супровід сімей, які опинились у складних життєвих обставинах, перевірка цільового використання коштів при народженні дитини, проведено оцінку потреб сімей/осіб, за результатами якої було складено 133 акти з відповідним висновком.

При управлінні соціального захисту населення працює Мобільна бригада соціально-психологічної допомоги особам, що постраждали від домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі, яка здійснила за звітний період 93 виїзди з метою надання соціально - психологічної допомоги постраждалим особам, проведення профілактичної роботи серед населення, з них 22 екстренні виїзди щодо яких надійшло повідомлення про вчинення насильства, в т.ч. 4 - по відношенню до дітей. Індивідуальна та групова робота з постраждалими проводилася за місцем проживання та на базі Денного центру соціально – психологічної допомоги особам, які постраждали від домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі з кризовою кімнатою (охоплено 153 клієнти). Стала робота Денного центру забезпечувалася за підтримки Фонду ООН у галузі народонаселення (UNFPA) в Україні в рамках реалізації проєкту «Міста і громади, вільні від домашнього насильства». Для проведення ефективної роботи членам Мобільної бригади надано жилетки та планшет у рамках співпраці від ГО «Жіночий інформаційно консультативний центр».

Підготовлено та проведено 4 засідання Координаційної ради з протидії та запобіганню домашнього насильства та насильства за ознакою статі.

Управління проводить семінари – навчання для соціальних робітників з метою підвищення кваліфікації, використання отриманої інформації в роботі, загального розвитку із залученням Хорошівського ЦПМСД, працівників Хорошівської селищної ради, Хорошівського відділення поліції, ДСНС (проведено 6 семінарів).

За звітний період 3 працівники управління пройшли навчання та отримали сертифікати щодо підвищення кваліфікації.

В управлінні проводиться робота з внутрішньо переміщеними особами: це сприяння в організації для ВПО екскурсій до музеїв Хорошева, с. Рижани, залучення їх до проведення тренінгових занять з психологом, участі в громадському житті громади, фестивалю української кухні.

Управлінням постійно організовувалось надання гуманітарної допомоги ВПО, родинам військовослужбовців, членам сімей загиблих, соціально вразливим категоріям населення, зокрема особам похилого віку та одиноким непрацездатним особам.

Для вразливих категорій населення громади та військовослужбовців на фронт надавалася гуманітарна допомога у вигляді продуктів харчування, засобів гігієни, миючих засобів і т.д. (більше 2т) за підтримки Житомирської обласної військової адміністрації, ГО Волонтерський штаб Житомира, Фонду Міжнародної солідарності, релігійних організацій, депутатів різних рівнів. БО «Благодійний Фонд «БГВ» для 212 громадян, яким виповнилося 80+ років надали продуктові набори на суму 104 690 грн. Велика допомога надходила від Дитячого фонду ООН ЮНІСЕФ, яка розповсюджена серед сімей з дітьми вразливих категорій на суму 847 тис. грн., в т.ч. ВПО).

На постійному контролі знаходиться розгляд звернень громадян та забезпечено невідкладне реагування на пропозиції, заяви, скарги (розглянуто 47 письмових звернень на Урядову гарячу лінію та звернень депутатів різних рівнів).

Ефективно та безперебійно працював відділ надання всіх видів допомог, пільг та субсидій з надання адміністративних послуг соціального характеру, працівники якого здійснили прийом заяв від 2824 осіб, зокрема на: субсидії - 1172, пільги – 319, допомоги – 1333.

 

- Відповідно діючих програм на 2023 рік здійснена виплата:

 

* матеріальної допомоги на лікування та поховання громадянам Хорошівської громади у сумі 683 600 грн., для 338 чол. в тому числі:

  • членам сімей загиблих на встановлення пам’ятника (19 осіб на суму 190 тис. грн.);

  • військовослужбовцям на лікування, членам родин загиблих, учасникам бойових дій (71 особа на суму 135 тис. 500 грн.).

 

- послуг зв’язку за пільгових категорій громадян - 14 чоловік на суму 5тис.104грн. 97коп;

 

омпенсаційні виплати перевізнику ПП «РІМ-БОГДАН» за проїзд пільгових категорій громадян автомобільним транспортом, мешканців ТГ на суму 180,0тис. грн.;

 

- компенсаційні виплати Акціонерне товариство «Українська залізниця» за пільговий проїзд на залізничному транспорті мешканців громади на суму 59,96грн.

 

- щомісячні компенсаційні виплати фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі за членами своїх сімей, які потребують догляду - 56 чоловік на суму 911 125,58грн.;

 

- часткова компенсація інвалідам І групи по зору на оплату електропостачання - 6 чол. на суму 5832,24грн.;

 

Також з бюджету Хорошівської селищної ради були спрямовані кошти в сумі 100 тис. грн. на ремонт приміщення для облаштування ветеранського простору.

 

СЛУЖБА У СПРАВАХ ДІТЕЙ

Станом на 28.12.2023року кількість дитячого населення становить –

3 249 дитей.

Так, протягом звітного періоду службою у справах дітей забезпечено організацію проведення 17 засідань Комісії з питань захисту прав дитини, в ході яких розглянуто та прийнято 71 рішення. На засіданні комісії розглядались питання:

  • затвердження індивідуальних планів соціального захисту дітей;

  • про надання дозволів на вчинення правочинів про відчуження та набуття майна;

  • про закріплення права користування житловим приміщенням дитині, яка позбавлена батьківського піклування;

  • про неналежне виконання батьківських обов’язків,

  • про стан  виховання, утримання і розвиток дітей-сиріт у сім’ї опікунів/піклувальників та ін.

Щоквартально проходять засідання міждисциплінарної команди для організації соціального захисту прав дітей, які перебувають в складних життєвих обставинах та засідання міждисциплінарної команди з ведення випадків патронатних родин.

Щомісячно, службою готувалися проєкти рішень на розгляд виконавчого комітету Хорошівської селищної ради, брали участь у 18 засіданнях прийнято 74 рішення спрямованих на захист прав та інтересів дітей нашої громади.

 

Діти-сироти, діти, позбавлені батьківського піклування,

особи з їх числа

Станом на 28.12.2023 року на первинному обліку Служби у справах дітей перебуває 57 дітей, які мають статус дитини-сироти, дитини, позбавленої батьківського піклування, з них:

діти сироти - 14;

діти, позбавлені батьківського піклування - 43.

Протягом року:

- у зв’язку із загрозою життю та здоров'ю дитині органом опіки та піклування прийнято рішення про негайне відібрання дитини у батька  - 1 дитина поставлена на облік як залишена без батьківського піклування;

- відповідно факту відсутності батьківського піклування, залишення дитини матірю -1 дитина поставлена на облік як залишена без батьківського піклування;

 

У громаді успішно функціонує:

  • 27 сім’ї опікунів/піклувальників в яких виховуються 33 дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, у тому числі діти які прибули з інших територій;

  • 8 прийомних сімей (ПС), в яких виховується 16 прийомних дітей;

  • 2 дитячі будинки сімейного типу (ДБСТ), в яких виховується 15 дітей вихованців.

За звітний період, 10 дітей-сиріт, дітей позбавлених батьківського піклування влаштовані у сімейні форми виховання:

4 дітей - у ПС

6 дітей – під опіку родичів.

Спеціалістами служби своєчасно вжито заходів щодо встановлення дітям юридичного статусу дитини-сироти та дитини, позбавленої батьківського піклування.

Здійснюється постійний контроль за дотриманням житлових та майнових прав дітей сиріт, дітей позбавлених батьківського піклування, осіб з їх числа. Так на квартирному, соціальному обліках перебуває 16 дітей/осіб даної категорії. Крім власних можливостей, орган опіки та піклування Хорошівської селищної ради бере активну участь у програмах по забезпеченню житлом дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, осіб з їх числа, використовуючи ресурс обласного та державного значення. Житловий фонд соціального призначення Хорошівської селищної ради наповнений 2 соціальними квартирами.

Відповідно ПОРЯДКУ, затвердженого постановою КМУ від25.08.2005р. №823, 7 дітей вище вказаної категорії, які досягли повноліття отримали одноразову грошову допомогу від відділу освіти Хорошівської селищної ради (1810 грн. на одну людину).

За період військового стану в нашу громаду прибули 2 опікунські сімї (5 дітей) із зони активних бойових дій; одна сімя проживає у Хорошеві 2 дітей навчаються у Хорошівському ліцеї №2, інша проживала в с. Поромівка, наразі бабуся опікун із 3 дітьми проходить лікування, реабілітацію в Польщі.

Статусні діти з нашої території теж виїхали за кордон: 1 опікунська сімя - 1 дитина, 1 ДБСТ – 10 дітей.

Діти, які виховуються в сімейних формах виховання, традиційно приймають активну участь у заходах місцевого та обласного рівня:

  • масштабні заходи до Дня захисту дітей, які проходять у селищі, Новорічні та Різдвяні свята,

  • День Усиновлення та інші.

 

РЕАЛІЗОВАНІ ПРОЄКТИ

 

Протягом 2023 року розроблено Стратегію розвитку Хорошівської громади на період до 2027 року, яка здійснювалась в рамках проєкту «Підтримка стратегічного планування розвитку територіальних громад Рівненської, Житомирської та Полтавської областей», що став можливим завдяки Агентству США з міжнародного розвитку (USAID) та щирій підтримці американського народу через Проєкт USAID «ГОВЕРЛА».

Також від «Говерли» отримали Екскаватор САSE 570T з усіма комплектуючими на суму 3 млн.092 тис.грн., який переданий в оперативне управління Хорошівському ЖКП для проведення робіт з благоустрою.

В разі припинення подачі електроенергії в медичні установи та помешкання жителів громади, від Проєкту USAID «ГОВЕРЛА» надано 2 генератори, потужністю кВт, вартість одного 221 971 грн.

Один генератор переданий Хорошівській лікарні, другий - Хорошівському ЖКП, який встановили на водозабірну станцію.

 

ЮНІСЕФ

Хорошівська громада влітку 2023 року стала учасником нового проєкту від Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ), німецького державного банку KfW за підтримки Федерального міністерства економічного співробітництва та розвитку Німеччини.

Робота триватиме у трьох напрямках:

1.Модернізація систем водопостачання та водовідведення для забезпечення жителів громад якісною питною водою. В рамках програми водоканали також матимуть можливість отримати хімікати для очищення води. Ця робота також має сприяти запобіганню забруднення навколишнього середовища каналізаційними установками.

2.Реконструкція та відновлення сховищ, учбових класів в освітніх закладах. Проведення тренінгів для вчителів із психосоціальної підтримки дітей, мінної безпеки та інших програм. Розвиток системи точок “Спільно” у громадах.

3.Залучення молоді до навчання та формування у них активної громадської позиції. Участь молоді в консультативній раді ЮНІСЕФ у справах молоді та волонтерстві.

Так, від Міжнародного фонду ЮНІСЕФ Хорошівська лікарня вже отримала блочну котельню вартістю 2 млн. 613 тис. грн., яка встановлена та завершуються пусково-налагоджувальні роботи.

 

ДОПОМОГА ЗСУ та ВПО

 

З початку військової агресії росії Хорошівська селищна рада організувала та забезпечувала триразове харчування роті Тероборони. Також для потреб ЗСУ з місцевого бюджету виділено 500 тис.грн. на прибдання транспортного засобу типу Пікап Mitsubishi L-200 та оснащення транспортного засобу ретранслятором на умовах співфінансування з іншими громадами.

Також надається постійно допомога військовим, нашим землякам, які боронять Україну (це і збір одноденних заробітків - працівниками селищної ради зібрано близько 300 тис.грн, за які надано допомогу у придбанні 3 авто та відремонтовано 4 авто для військових)

В Хорошівському Будинку культури з початку війни нашими жінками-волонтерами було організовано плетіння маскувальних сіток для військових частин ЗСУ. До такої важливої роботи долучилися працівники Будинку культури, завідувачки клубів та небайдужі жителі громади. За рахунок наших профспілкових внесків в сумі 33 тис.грн. та благодійних коштів від мешканців громади волонтерками виготовлено понад 5 кв.км маскувальної сітки.

ГО «Грушківські обрії» та за активного сприяння депутатки Хорошівської селищної ради Вікторії Грибовської-Поліщук було закуплено та роздано постільну білизну на суму 89740 грн. для внутрішньо переміщених осіб громади.

Для Хорошівської громади від естонських друзів благодійно передано 1 шкільний автобус для Хорошівського ліцею №2, 2 генератори, 1 генератор від фонду BGV.

 

Селищний голова Володимир СТОЛЯРЧУК


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь