Відбулася координаційна нарада з представниками Хорошівської селищної ради з питань вжиття додаткових заходів із запобігання та протидії правопорушень пов’язаних з шахрайством

Дата: 21.09.2023 17:44
Кількість переглядів: 506

Фото без опису

21 вересня відбулася координаційна нарада з представниками Хорошівської селищної ради з питань вжиття додаткових заходів із запобігання та протидії правопорушень пов’язаних з шахрайством. У роботі взяли участь Хорошівський селищний голова Володимир Столярчук, заступник голови Хорошівської селищної ради Сергій Засімчук, начальниця Управління соціального захисту населення Ольга Кучер, секретар виконавчого комітету Ірина Ткаченко, заступник начальника відділення поліції з превентивної діяльності ВП №4 Житомирського РУП Микола Куц, начальник сектору превенції ВП №4 Василь Кривець.

Микола Куц поінформував, що останнім часом почастішали випадки телефонного шахрайства, жертвами яких здебільшого стають люди похилого віку. Проте і представники молодого покоління також через інтернет-шахраїв втрачають власні кошти. Зловмисники дуже винахідливі та постійно придумують нові схеми обману. Вмить визначити шахрая складно. І якими б обізнаними не були люди, частенько вони стають жертвами вимагачів і віддають їм великі суми. Найчастіше телефонні шахраї працюють групами, нерідко серед них є люди, що відбувають покарання в місцях позбавлення волі.

Почастішали випадки шахрайства під виглядом надання виплат українцям, які постраждали від війни. Для цього роблять смс-розсилання та розсилання в месенджерах про нарахування соціальних виплат, зокрема єПідтримки, допомоги від ЄС, представників ООН, Червоного Хреста, різних програм благодійних фондів.

У розсиланнях шахраї пропонують перейти за посиланням для  зарахування

коштів просять ввести мобільний номер телефону, пін-код, пароль до інтернет-банкінгу, смс-код від банку. Також зловмисники створюють   шахрайські сайти, схожі на справжні сайти  державних органів, міжнародних організацій, банків та благодійних фондів. Громадяни переходять за посиланням, бачать сайт, схожий на справжню сторінку відповідної організації, вводять усі дані, що автоматично стають відомі шахраям.

Аби не стати жертвою шахраїв слід пам’ятати:

 отримувати інформацію, особливо з приводу фінансових виплат, лише з офіційних джерел;

 не переходити за сумнівними гіперпосиланнями;

 не повідомляти конфіденційну інформацію, зокрема дані банківських карток, стороннім;

 у разі підозри шахрайських дій – негайно повідомляти правоохоронним органам.

Найрозповсюдженішим видом шахрайства залишається: «Ваш родич у біді». Незнайомці у телефонній розмові можуть представлятися лікарями або поліцейськими та повідомляти про наявність у рідних проблем, вирішити які можливо тільки фінансово.

Шахраї телефонують на мобільний або на стаціонарний номер телефону, та найчастіше людям похилого віку. Адже такою категорією людей аферистам найлегше вдається маніпулювати, особливо їхніми почуттями та емоціями. Саме в цьому стані шахраї намагаються вплинути на прийняття термінових рішень.

Найголовніше, що аферисти говорять - не класти слухавку, тим самим, не даючи змоги зателефонувати рідним, і перевірити чи дійсна інформація, яку вони повідомляють. Зловмисники не дозволяють людині вийти зі стресу.

Щоб не стати жертвою шахраїв, треба дотримуватись простих правил:

з пересторогою ставитися до дзвінків із незнайомих номерів;

- не піддаватися емоціям і не панікувати – саме цього намагаються досягнути шахраї;

- запитувати додаткову інформацію щодо родича, про якого йдеться,

- зазвичай зловмисники діють навмання і не знають особистих даних людини;

- обов’язково передзвонити близькій людині, про яку говорилося з незнайомцем, і запитати, чи все у неї добре;

- якщо не вдалося додзвонитися, в жодному разі не виконувати вказівки незнайомця і не переказувати кошти за невідомими номерами чи банківськими рахунками. Звернутися до поліції чи в лікарню, де за словами того, хто телефонує, знаходиться родич, і перепитати, чи дійсно він у них.

Однією з найпопулярніших схем шахрайства в інтернеті – ціна товару значно нижча від конкурентів, необхідна повна або часткова передоплата за товар та відмова у пересилці товару з оплатою при отриманні у відділенні служби доставки.

Це відразу повинно насторожити покупця, адже в таких випадках оплативши повну вартість товару або його частину досить часто виникає ризик залишитися ні з нічим.

Варто пам’ятати основне правило покупок в інтернеті – передоплату товару можна вносити тільки перевіреним продавцям, якщо ж продавець не відомий, оплачувати товар  тільки після отримання!

Отож, щоб не стати жертвою шахраїв у мережі інтернет, потрібно:

-бути дуже уважними і стежити за тим, щоб особистих даних не було у відкритому доступі;

-приймаючи оновлення на смартфон, ніколи не вводити дані своєї карти. Якщо програма запитує таку інформацію, відразу блокувати  її;

-краще за все не залишати свій номер в мережі, а надавати його у особистому листуванні;

-періодично змінювати ПІН-код банківської картки. Пам'ятати, що розраховуючись карткою в будь-якому закладі, ПІН-код може фіксувати камера спостереження.

Ще одним поширеним видом шахрайства, де заробляють на довірливих є «Вітаємо! Ви виграли приз». Дзвонять невідомі й повідомляють про велику суму виграшу, квартиру у центрі міста  або новенький автомобіль. Є лише малесеньке «але»:  треба переказати невідомому відсоток від суми для сплати податків. Жертва швидко перераховує гроші за отриманими реквізитами, що їй надіслали для оплати. У результаті ні грошей, ні виграшу. Тому потрібно швидко завершити розмову та ігнорувати подібні  SMS-повідомлення - це 100% шахраї.

Нікому не переказувати  кошти і не повідомляти жодних персональних даних чи реквізитів карток.

Дізнатися  у представників офіційні умови акції, поцікавитися назвою та сайтом компанії, що проводила акцію.

Варто пам’ятати золоте правило – «безкоштовний сир тільки у мишоловці».

Шахрайська схема «Друг просить у борг у месенджері»: прості правила безпеки 

Якщо у соцмережі надійшло таке повідомлення, не потрібно поспішати, а переконатися, чи справді товаришу потрібна фінансова допомога.

Окрім того, варто захистити власні акаунти від можливого зламу. Створити надійні, складні паролі та не використовувати один пароль для кількох ресурсів. Пароль має містити не менше 8 символів, літери, цифри та спеціальні символи. За можливості, оновити паролі до облікових записів та на електронних поштових скриньках, вмикати двофакторну аутентифікацію

 всюди, де є така можливість: для входу до акаунту, крім логіну та паролю, потрібно буде ввести  код-підтвердження, що приходить на телефон, електронну скриньку або у відповідний додаток, не переходити за сумнівними гіперпосиланнями, навіть якщо вони надійшли від друга.

Правоохоронці наголосили на спільній співпраці щодо всебічного інформування даних категорій про види й алгоритм дій у разі шахрайства через соціальних робітників, старост старостинських округів громади, офіційні інтернет-ресурси селищної ради.

Фото без опису


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь